Bohemia Sekt, proslulý výrobce šumivých vín, doputoval v roce 2021 až na mexický trh. Nyní se zde představí v novém kabátě – pod jménem Pilsner Sekt.
Úspěch značky Bohemia Sekt v Mexiku přišel velmi rychle – v polovině června 2021 česká firma zaslala zkušební dodávku, která byla ze Starého Plzence nejdříve dodána do Barcelony. V katalánském městě totiž doplnila kontejner s cavou, stěžejním vývozním produktem španělské firmy Freixenet. Po přijetí první zkušební dodávky mexická firma Glexico zahájila prezentaci českých sektů u lokálních řetězců s alkoholickými nápoji. Další objednávka na sebe nenechala dlouho čekat a šumivá vína se tak v Mexiku stala oblíbená.
Tento rok se tradiční česká firma Bohemia Sekt přejmenovala kvůli registraci značky v Mexiku na Pilsner Sekt. Pod tímto názvem se na tomto trhu prvně prezentovala na recepci k oslavám státního svátku 28. října v prostorách Velvyslanectví ČR v Mexiku. Velvyslanec Zdeněk Kubánek si s hosty připil právě šumivým vínem Pilsner Sekt.
Kromě úspěšného exportu do Mexika společnost Bohemia Sekt své produkty vyváží na Slovensko, kam směřuje téměř polovina celkového exportu (jedná se však o tichá vína). Bohemia Sekt dále vyváží do Belgie, Nizozemska, Dánska, Švýcarska, Německa, Švédska, Kanady a Japonska. Realizovala export také do Panamy, Číny, Jižní Koreje nebo Nigérie.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexiko.
Na začátku dubna jsme uspořádali teritoriální webinář o Filipínách, který posluchače provedl základními fakty o Filipínách, jejich makroekonomickými údaji, bilancí s Českou republikou a zajímavými fakty o ekonomice a místním trhu. Webinář představil Filipíny z jiného světla, než jako destinace na dovolenou u moře, vodopádů nebo dobývání mnohdy i aktivních vulkánů. Mezivládní delegace s Českou republikou a Evropskou unií ukazují, jak jsou Filipíny pro Evropu zajímavé do budoucnosti.
Člen představenstva společnosti Markus Kaser zdůrazňuje, že Spar nekopíruje žádné značkové výrobky. Spar se v rakouském potravinářském průmyslu zaměřuje na budování vlastních značek, které mu loni vynesly 43 procent tržeb. To odpovídá částce čtyř miliard eur, tedy o dvanáct procent více než v roce 2022.
V roce 2023 se Mexiko umístilo mezi 10 zemí s největším růstem e-commerce. Dalšími zeměmi jsou Indie, Argentina, Filipíny nebo Indonésie.
V této jihoamerické zemi je v různé fázi rozvoje 67 projektů, které souvisejí se zeleným vodíkem. Hlásí organizace H2 Chile, která se zabývá alternativními zdroji elektrické energie a přechodem země na uhlíkově neutrální ekonomiku.