Začala nová kapitola v historii nejstarší továrny v Daugavpilsu - vlastní výroba tramvajových vozů.
Lotyšská společnost AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca představila první dvě tramvaje vyrobené v okresním městě Daugavpils ve spolupráci s českou společnosti Pragoimex.
Je to významný úspěch, který otevírá novou kapitolu v historii nejstarší továrny v Daugavpilsu založené již v roce 1866.
Předseda samosprávy města Daugavpils Andrejs Elksniņš uvedl: „Konečně se v Daugavpilsu splnil dlouholetý sen, že naše výrobní kapacita je schopna takového zázraku jako je daugavpilská tramvaj.“
Tramvajové vozy byly postaveny v rámci projektu Environmentálně šetrná a integrovaná mobilita ve městě Daugavpils spolufinancovaného z Fondu soudržnosti. V září roku 2022 byla mezi SIA Daugavpils satiksme a AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca uzavřena smlouva na dodávku čtyř nových tramvajových vozů. Hodnota dodávky je 7,4 milionu eur bez DPH.
Nové tramvajové vozy jsou navržené podle všech moderních požadavků. Jsou vybaveny klimatizací a kamerovým systémem, k dispozici mají nabíjení přes USB. Ve vozech jsou instalovány informační displeje, které umožňují cestujícím snadnou orientaci ve vyhledání aktuální polohy a cílové zastávky. Nízkopodlažní tramvaje budou vyhovovat lidem s pohybovým postižením a maminkám s kočárky.
První z nových vagonů již byl dodán dopravnímu podniku - firmě SIA Daugavpils satiksme - a jeho zkušební jízdy začnou co nejdříve. Přesun další tramvaje na koleje je plánován do konce řijna a zbývající dvě do konce roku 2023.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Pobaltí.
Zdroj: VS.LV
Katalánská vláda schválila strategii pro bioplyn na roky 2024-2030. Strategie podporuje přechod k novému čistšímu a udržitelnému energetickému modelu. Do roku 2025 má Katalánsko dosáhnout klimatické neutrality.
Nový vízový systém umožní zjednodušené cestování pro rezidenty ze zemí Rady pro spolupráci arabských států v Zálivu (GCC) do všech arabských zemí v regionu.
Ministerstvo financí zahájilo digitální veřejnou konzultaci, aby získalo názory od podniků i soukromníků na implementaci globální minimální daně.
Letošní první čtvrtletí je charakterizováno kontinuálním poklesem průmyslové výroby. Trend pokračuje již 14 po sobě jdoucích měsíců. Nejvíce negativně ovlivnil výrobu dopravních prostředků a strojů.