Podle Hlavního statistického úřadu vzrostl vietnamský HDP ve třetím čtvrtletí meziročně o 7,4 %, což představuje druhý nejvyšší nárůst za posledních pět let.
Za prvních devět měsíců tohoto roku zaznamenala vietnamská ekonomika růst o 6,82 %. Toto číslo je vyšší než v letech 2020 a 2021, které byly ovlivněny pandemií covidu-19, ale zároveň je nižší než v roce 2022.
Největší podíl na ekonomice si i nadále udržely sektory stavebnictví, průmyslu a služeb. Tyto sektory vzrostly o 8,34 % ve srovnání s prvními devíti měsíci loňského roku.
Zemědělství, lesnictví a rybářství byly v září vážně zasaženy tajfunem Yagi, který zpomalil jejich růst na 3,2 %, což je nejméně za poslední čtyři roky.
Index spotřebitelských cen, který měří inflaci, vzrostl o 3,88 %.
Export se zvýšil o 15,68 % a Vietnam si udržel kladnou obchodní bilanci, i když přebytek ve výši 20,8 miliardy dolarů je o něco nižší než loňský přebytek, který činil 22,1 miliardy dolarů.
Na trhu se objevilo více než 183 000 nově registrovaných firem, což je o 9,7 % více. Zároveň ale během tohoto období ukončilo činnost přibližně 163 800 podniků, což je o 21,5 % více než v předchozím roce.
Zvažujete vstoupit na vietnamský trh? Tým CzechTrade Vietnam je plně připraven vás při vstupu na tento trh podpořit, nabídnout pomoc a být nám k dispozici s podnikatelskými dotazy.
Autor: zahraniční kancelář CzechTrade Vietnam
Zdroj: https://e.vnexpress.net/
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.
Zásadní změnou je, že se bude sledovat soulad s emisními normami v okamžiku prodeje vozu namísto při jeho dovozu. To má zamezit scénáři, kdy by automobilky tlačily své zásoby na dealery, aby se vyhnuly novým emisním shodám, které budou platit od 1. července 2025.
Ontarijská vláda předpokládá na letošní fiskální rok schodek desetinásobně větší oproti predikcím z podzimu 2024, zejména kvůli obchodnímu sporu se Spojenými státy americkými.