Podle ekonomů z Rabobank by zavedení 25% cla na veškerý dovoz z EU do USA mohlo v následujících dvou letech snížit růst nizozemského HDP.
Společnost VTTI, specializující se na skladování cisteren, plánuje v přístavu Antverpy vybudovat novou továrnu na recyklaci automobilových pneumatik.
Nizozemský čipový sektor, zahrnující kromě firem ASML a NXP také dalších 62 firem a výzkumných institucí, plánuje ve spolupráci se státem v příštích sedmi letech investovat dalších 735 milionů eur do rozvoje polovodičového průmyslu s cílem posílit konkurenceschopnost Nizozemska.
Nizozemský průmysl na konci roku 2024 čelil pokračujícímu poklesu objednávek a stagnující aktivitě firem. Data společnosti NEVI odhalila prodlužování dodacích lhůt a rostoucí náklady, přičemž dodavatelé kvůli nedostatku materiálu často nedokázali včas zpracovat a dodat objednávky. Prosinec přinesl největší zhoršení výkonnosti dodavatelů od července.
Nizozemská inflace dosáhla v prosinci 4,1 %, což je výrazně více než průměr eurozóny, kde činila 2,4 %. Největší vliv na růst cen měly služby a potraviny, zatímco ceny zboží zůstaly stabilní. Analytici očekávají, že inflace v Nizozemsku zůstane nad 3 % až do roku 2026.
V jihozápadním Nizozemsku u města Terneuzen bylo dne 11. října otevřeno nové námořní zdymadlo.
Technologie železného paliva se zkoumá jako udržitelné řešení pro průmyslové procesy místo vodíku.
Technická univerzita v Delftu na plavbě demonstruje, že čistý vodík má potenciál pro námořní dopravu.
Nizozemsko čelí problému s nedostatkem bydlení. Podle prognóz národního statistického úřadu CBS by měla populace vzrůst z nynějších 17,8 milionu na 20,6 milionu do roku 2050. Nizozemská vláda představila ambiciózní plán na výstavbu téměř jednoho milionu nových domů do roku 2030, a s dalším milionem plánovaným pro následující dekádu.
S představením malých elektrických vozů vybavených solárními panely na střeše nabízí společnost novou udržitelnou alternativu v městské dopravě.
Projekt Porthos je v Nizozemsku prvním svého druhu. Díky němu dojde ke snížení emisí oxidu uhličitého v průmyslové oblasti v přístavu Rotterdam až o 10 procent. To je nejen důležité pro životní prostředí, ale také pro další rozvoj a konkurenceschopnost podniků expandujících na nizozemský trh.