Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu. Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.
Čína chce být výrobní supervelmocí. Přečtěte si článek o příležitostech pro české firmy.
Aleš Červinka, ředitel zahraniční kanceláře v Pekingu, radí jak uspět na Čínském trhu.
Aleš Červinka vám představí Čínský trh a poradí jak na něm uspět
Po letech trpělivého otvírání čínského trhu tam uspěl výrobce hlasů do harmonik ze severočeských Loun. Rodinné firmě Harmonikas i při vývozu do dalších zemí kupodivu pomohla pandemie. Naopak o ruský trh coby harmonikářskou velmoc nyní kvůli válce společnost přišla.
Celosvětová pandemie covid-19 mění svět a vytváří nové příležitosti a výzvy pro exportně orientované firmy. Zahraniční kanceláře CzechTrade registrují příležitosti v daných destinacích, vytvářejí partnerství českým výrobním společnostem a jsou jim nápomocni při vstupu a upevnění pozice na trhu.
Kvůli nedostatku dopravních kontejnerů na přelomu roku raketově vzrostla cena nákladní dopravy uvnitř Evropy i na trase do Asie. Navíc se prodlužuje čekací doba, než se zboží vůbec podaří na cestu vyslat. Přetížené loďařské firmy ještě ke všemu hlásí neblahý historický rekord – přesně polovina zboží dopluje k cíli se zpožděním. Kritická situace netrápí jen české vývozce. Doléhá i na dovoz a další tuzemské firmy, které marně vyhlížejí subdodávky dílů z Východu.
Podle šanghajské celní správy bylo již letos doposud odbaveno 60 nákladních vlaků na trase Čína-Evropa, což již nyní překročilo loňský počet.
Cizinci pracující v Číně mohou po dobu dalších čtyř let, tedy do 31. prosince 2027, využívat osvobození od daně z osmi kategorií vedlejších požitků, včetně pronájmu bydlení, nákladů na vzdělávání dětí nebo nákladů na jazykové vzdělávání.
Na prosperujícím čínském potravinářském trhu zdravé potraviny pozoruhodně rostout a představují lákavé příležitosti pro místní i zahraniční společnosti. Stále oblíbenější zdravý životní styl a preference biopotravin ze strany čínských spotřebitelů mění nákupní chování a vytváří perspektivy i výzvy pro zahraniční investory. Je však nezbytné si uvědomit regionální rozdíly a vlastní čínské národní normy, které musí zahraniční firmy dodržovat, aby se vyhnuly právním rizikům.
Čínští spotřebitelé projevují velkou kupní sílu v oblasti dovážených výrobků a výrobků zahraničních značek.
bchodní partnery bývalého Československa (především ve strojírenství). Čína také figuruje na seznamu prioritních zemí schváleném vládou ČR v rámci Exportní strategie ČR pro období 2012-2020.
Uplatnění na čínském trhu najdou výrobky vysoce sofistikované, těžko okopírovatelné hi-tech produkty a technologie s vysokou přidanou hodnotou. České firmy mají řadu takovýchto špičkových výrobků, které mají s vynaložením určitého úsilí a investic velkou šanci na čínském trhu uspět. Důkazem toho je fakt, že se již řada českých společností dokázala i přes všechny překážky v Číně prosadit.
Podrobné teritoriální informace o čínské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz/cina.
Časové pásmo
Celá země používá jedno časové pásmo GMT +8 hodin.
Odkazy: