Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu. Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.
Čína chce být výrobní supervelmocí. Přečtěte si článek o příležitostech pro české firmy.
Aleš Červinka, ředitel zahraniční kanceláře v Pekingu, radí jak uspět na Čínském trhu.
Aleš Červinka vám představí Čínský trh a poradí jak na něm uspět
Po letech trpělivého otvírání čínského trhu tam uspěl výrobce hlasů do harmonik ze severočeských Loun. Rodinné firmě Harmonikas i při vývozu do dalších zemí kupodivu pomohla pandemie. Naopak o ruský trh coby harmonikářskou velmoc nyní kvůli válce společnost přišla.
Celosvětová pandemie covid-19 mění svět a vytváří nové příležitosti a výzvy pro exportně orientované firmy. Zahraniční kanceláře CzechTrade registrují příležitosti v daných destinacích, vytvářejí partnerství českým výrobním společnostem a jsou jim nápomocni při vstupu a upevnění pozice na trhu.
Kvůli nedostatku dopravních kontejnerů na přelomu roku raketově vzrostla cena nákladní dopravy uvnitř Evropy i na trase do Asie. Navíc se prodlužuje čekací doba, než se zboží vůbec podaří na cestu vyslat. Přetížené loďařské firmy ještě ke všemu hlásí neblahý historický rekord – přesně polovina zboží dopluje k cíli se zpožděním. Kritická situace netrápí jen české vývozce. Doléhá i na dovoz a další tuzemské firmy, které marně vyhlížejí subdodávky dílů z Východu.
Čínský průmysl obráběcích a tvářecích strojů, jehož tržní hodnota přesahuje 200 miliard juanů (přibližně 27,86 miliardy dalorů), je významně závislý na dovozu ze zahraničí. To vede k různým příležitostem pro mezinárodní spolupráci a investice, a navíc vláda podporuje značnými pobídkami.
Na třetím čínsko-německém finančním dialogu v Číně dosáhli nejvyšší představitelé vzájemné shody na 25 tématech pro posílení dvoustranné hospodářské spolupráce.
Dle dokumentu Komory EU European Business in China 2023-2024 jsou zdůrazněny hlavní obavy evropských podniků v souvislosti s nerovnoměrným postpandemickým hospodářským oživením, riziky vyplývajícími z geopolitických otázek a prováděním politik slibujících spravedlivé podmínky pro zahraniční a domácí firmy na jedné straně a veřejný a soukromý sektor na straně druhé. Bez ohledu na posuny v perspektivách evropské podniky nadále investují do růstu Číny a chtějí mít možnost hrát roli ve vyvíjejícím se tržním prostředí.
Poskytovatelé služeb cestovního ruchu mohou očekávat, že přivítají cestovatele s různými zájmy, kteří jsou ochotni utrácet peníze, vyhledávají vzrušující zážitky a vybírají si vysoce kvalitní produkty a služby. Vracející se čínští cestovatelé jsou digitálně zdatní a dávají přednost funkčnosti před značkou, což jsou faktory, které mohou poskytovatelé promítnout do autentických, bezproblémových a jedinečných nabídek.
bchodní partnery bývalého Československa (především ve strojírenství). Čína také figuruje na seznamu prioritních zemí schváleném vládou ČR v rámci Exportní strategie ČR pro období 2012-2020.
Uplatnění na čínském trhu najdou výrobky vysoce sofistikované, těžko okopírovatelné hi-tech produkty a technologie s vysokou přidanou hodnotou. České firmy mají řadu takovýchto špičkových výrobků, které mají s vynaložením určitého úsilí a investic velkou šanci na čínském trhu uspět. Důkazem toho je fakt, že se již řada českých společností dokázala i přes všechny překážky v Číně prosadit.
Podrobné teritoriální informace o čínské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz/cina.
Časové pásmo
Celá země používá jedno časové pásmo GMT +8 hodin.
Odkazy: