Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.
České firmy uspěly v minulých letech v maďarském stavebním odvětví například s čističkami vody, zastřešením bazénů a teras, potrubními systémy, vzduchovou technikou, klasickými stavebními stroji či s vybavení koupelen a toalet. Obor v Maďarsku loni prošel útlumem kvůli nedostatku peněz, inflaci i vysokým úrokům. Letošek by ale měl přinést zase obrat k lepšímu.
Propojujeme české výrobce a dodavatele inovativních řešení se zástupci měst, abychom pomohli proměnit městské oblasti v místa, kde se lidem daří, kde se cítí dobře a kde mají chuť trávit svůj čas.
Smart-tech, to není jen digitální svět. Takzvaná chytrá řešení naopak rozšiřují pole působnosti a hrají stále více důležitější roli i v rozvoji obcí. I proto připravuje agentura CzechTrade a Ministerstvo průmyslu a obchodu v úzké koordinaci s Ministerstvem zahraničních věcí, Ministerstvem pro místní rozvoj a Ministerstvem dopravy proexportní roadshow chytrých a šikovných řešení využitelných ve městech a vesnicích nazvanou City For The Future, jejíž pilotní akcí byla prezentace v Budapešti.
Dóra Egressy, ředitelka kanceláře CzechTrade v Budapešti, zná velmi dobře Česko i Maďarsko a potvrzuje, že mají mnoho společného. Ať jde o ukazatele, jako jsou počet obyvatel, rozloha, struktura ekonomiky, kupní síla domácností či vkus spotřebitelů. „Oba národy se velmi rychle učí, sledují poslední trendy a rychle se jim přizpůsobují, drží krok s digitalizací a celkově jsou otevřené vůči ostatním,“ poznamenává a dodává, že české výrobky tu mají obrovskou konkurenční výhodu v německé kvalitě za středoevropskou cenu. Hovořili jsme s ní v době stále probíhající pandemie covidu-19, ale s vyhlídkou na snad optimističtější rok 2021.
Maďarská vláda plánuje aktivizovat i rezervu pracovního trhu čítající 300 000 osob prostřednictvím podpůrných programů.
Pobočka bude sídlit na Andrássyho třídě v Budapešti.
Navzdory mnohým výzvám maďarský masný průmysl zaznamenal v roce 2023 významný růst, zejména pokud jde o příjmy z vývozu výrobků.
Hungary Airlines byla založena v roce 2021. Dopud se zaměřovala na leteckou nákladní dopravu.
Maďarská republika patří k tradičním zahraničně-obchodním partnerům České republiky. To je dáno jednak historickými politickými, ekonomickými a obchodními vazbami mezi oběma státy (Visegrádské partnerství, společný vstup do Evropské unie apod.), jednak jejich geografickou blízkostí. Vzhledem k tomu, že Maďarsko stejně jako Česká republika jsou členskými státy EU, odpadly tak mnohé překážky vzájemného obchodu.
Co se týče současných exportních příležitostí maďarského trhu, maďarská ekonomika a její domácí produkce jsou do jisté míry limitovány velikostí svého trhu. Domácí koupěschopná poptávka je v některých směrech odkázána na dovoz zboží z dalších států, což představuje pro české výrobce možnost uplatnit zde své výrobky. České zboží je v Maďarsku dobře známé, a proto může být maďarská ekonomika i do budoucna perspektivním partnerem českých exportérů.
Podrobné teritoriální informace o maďarské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.
Odkazy:
„Díky profesionální práci Vaší pobočky CzechTrade v Budapešti jsme nejdříve získali přehled o sektoru FMCG a o významných hráčích, kteří v Maďarsku operují, a to spolu s kontakty na osoby s rozhodujícími pravomocemi. Navíc během vstupního jednání jsme využili asistence a simultánního tlumočení, což zásadně přispělo k rychlému dokončení obchodní transakce o dodávkách potravinářského zboží.“
Ladislav Ištok
Business Development Manager ve společnosti SILISAN, spol. s r.o.