Peru

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu. Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.

Informace z teritoria

PeruPeru

Doporučení pro vstup na peruánský trh za současné situace a aktuální zpravodajství

  1. V první řadě oslovit zahraniční kancelář (ZK) CzechTrade Lima - představit  firmu a produkt. S těmito informacemi začneme pracovat a pomocí placené databáze vyhledáme potencionální obchodní partnery. K vyhledání a  sestavení základního long listu od firmy budeme potřebovat HS kódy produktů, které plánujete do Peru dovážet popřípadě kontakty, které jste si vyhledali sami, ale firmy vám nereagují na vaše e-maily.   
  2. Po našem zaslání long listu doporučujeme seznam firmem důkladně projít a určit, jaké firmy by vás zajímali, samozřejmě můžeme oslovit všechny firmy v seznamu. V seznamu se zaměřte na velikost firmy, odbornost a popřípadě i na zkušenosti s exportem. Ideálním partnerem v Latinské Americe bývá střední firma rodinného typu. Tyto firmy vás podpoří s největším nadšením. ZK Lima vám samozřejmě může pomoci se znalostí místního trhu dle specifik vaší firmy, avšak z oborového hlediska je rozhodnutí pouze na vás. 
  3. Po výběru firem ze seznamu a zaslání katalogů v elektronické podobě ve španělštině, začne ZK Lima firmy oslovovat. V první řadě připravíme oslovovací dopis s popisem vaší firmy a produktu a zašleme na vybrané adresy. Následně po uplynutí nějaké doby oslovujeme firmy telefonicky a zjišťujeme zájem o výrobek. Tento krok je ale vzhledem k současnému stavu v zemi velmi složitý, protože v současné době služební telefony nikdo moc nezvedá – jedná se spíše o výjimky. Většina firem momentálně buď nefunguje vůbec anebo pouze v omezeném režimu home office – naštěstí se toto netýká ve větší míře e-mailu.
  4. Zahraniční kancelář CzechTrade v Limě doporučuje, aby česká firma se zájmem exportovat na peruánský trh využila současné situace a zaměřila se na přípravu vhodných materiálů ve španělském jazyce jako jsou katalogy, prezentace, reference, webové stránky apod. To jsou klíčové věci pro případný budoucí úspěch - dále pak doporučujeme trpělivost.  

 

Aktuální informace o situaci v Peru naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

 

Obecné informace o teritoriu

Peru patří mezi nejrychleji rostoucí ekonomiky v Latinské Americe. Peruánský trh je velmi otevřený a má dohody o volném obchodu se 48 zeměmi světa. Peru disponuje velkým nerostným bohatstvím a tamější trh funguje na velmi liberálním základě. Zhruba 65 procent exportu země tvoří nerostné suroviny a Česká republika má velmi dlouhou tradici v těžebním průmyslu, a to jak v povrchovém, tak i hlubinném. To přináší zajímavé příležitosti pro české dodavatele důlní techniky a technologií. 

Poptávka je také po bezpečnostních zařízeních, pneumatických kladivech, výbušninách, převodovkách, výtazích, náhradních dílech pro energetiku, a dokonce i po kompletních malých a středních elektrárnách.

České firmy mohou být dále nápomocny při výstavbách nových letišť, kterých v Peru přibývá z důvodu nedostupnosti místního terénu a to nejen dodávkou malých letadel, ale také bezpečnostní a ochrannou technikou a dalších komponentů. 

V posledních letech se Peruánci začínají zajímat o životní prostředí, které dříve trochu zanedbávali a zde vzniká velký potenciál pro firmy zabývající se životním prostředím a obnovitelnými zdroji. 

Česká Republika má v Peru dobré jméno a to hlavně z dob Československa, kdy jsme zde stavěli uhelné a vodní elektrárny, cukrovary a pivovary. Náš export dosahoval trojnásobku dnešního exportu do Peru. 

Právě začíná doba, kdy se můžeme začít vracet a prosazovat se na peruánském trhu a nabízet naše české zboží a služby. 

Agentura CzechTrade vám bude ráda nápomocna při vašem průniku na Peruánský trh.

Podrobné teritoriální informace o peruánské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Časové pásmo
standardní: GMT -5 hodin

Desatero pro obchodování

PeruPeru
  1. Komunikujte ve španělštině.
    Španělština posune vaše obchodní vztahy na vyšší úroveň více, něž dokonalá angličtina.
  2. Propagační materiály mějte připravené ve španělštině.
    Pro začátek alespoň vložte jednu stránku španělsky s informacemi o vás a vašich výrobcích nebo službách.
  3. Osobní přístup a osobní jednání.
    V Peru je obchod založený na osobních sympatiích, výrobek a obchodní podmínky řeší až ve druhé fázi.
  4. Šaty dělají člověka.
    Vaše prezentace je vizitkou vaší firmy i práce.
  5. Nekritizujte místní poměry!
    Když se vám něco nelíbí, sdělte to diplomaticky. Nemá-li to vliv na váš obchod, raději nezmiňujte vůbec.
  6. Nespěchejte!
    Skutečně platí, že trpělivost růže přináší.
  7. Poznejte peruánskou historii a kulturu, místní to ocení.
  8. Drobné dárky s odkazem na vaši firmu nebo Českou republiku pomáhají navázat s obchodním partnerem emotivní vztah.
  9. Problémy se mají řešit.
    Nabídněte protějšku komplexní řešení jejich situace, včetně alternativ.
  10. Oficiální podpora agentury CzechTrade nebo Zastupitelského úřadu vám v Peru dodá vyšší kredit při jednání s partnerem a zejména se státní správou.