Peru

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu. Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.

Informace z teritoria

PeruPeru

Koronavirus - aktuální informace a mimořádná opatření

25.3.2020, Lima
Peru zareagovalo rychle, bez roušky policie lidi do obchodu nepustí

Koronavirem se k 25. březnu nakazilo v jihoamerickém Peru 416 lidí. Sedm osob nemoci podlehlo. Země přistoupila relativně brzy k přísným restrikcím. Po osmé hodině večer například platí zákaz vycházení, na který dohlíží i armáda.

Peru patří k zemím, které učinily potřebná opatření vůči šíření koronaviru velmi brzy v porovnání s jinými zeměmi Latinské Ameriky. Už v půli března byla nařízená domácí karanténa, bylo zakázáno cestovat mezi provinciemi země a byl uzavřen vzdušný prostor pro komerční lety.

Zavřely se všechny obchody vyjma supermarketů, lékáren a bank. Při vstupu do většiny supermarketů je povinnost mít obličej zakrytý rouškou, jinak policie nepouští dovnitř. Je omezený pohyb dvou a více lidí na ulici. Ve městech hlídkují policisté i armáda, aby se dodržovala striktní nařízení vlády. Od 20:00 hodin večer platí přísný zákaz vycházení až do 5:00 hodin ráno.

Porušení pravidel je pokutováno a hrozí i tresty odnětí svobody. Pole dostupných údajů lze předpokládat, že opatření jsou účinná, protože mezidenní nárůst infikovaných osob nepřesahuje hranici 100 lidí. V porovnání s dalšími státy Jižní Ameriky je patrné, že potřebná opatření byla přijata relativně brzy a jsou dodržována většinou Peruánců, kteří podporují razantní kroky prezidenta republiky.

Autor: Martin Rossbach, CzechTrade Lima, 25.3.2020

Každým dnem aktualizuje komplexní přehled o dopadech pandemie nového koronaviru na obchodování po celém světě.
Toto zpravodajství sledujte na portálu pro podnikání a export BusinessInfo.cz.

 

Obecné informace o teritoriu

Peru patří mezi nejrychleji rostoucí ekonomiky v Latinské Americe. Peruánský trh je velmi otevřený a má dohody o volném obchodu se 48 zeměmi světa. Peru disponuje velkým nerostným bohatstvím a tamější trh funguje na velmi liberálním základě. Zhruba 65 procent exportu země tvoří nerostné suroviny a Česká republika má velmi dlouhou tradici v těžebním průmyslu, a to jak v povrchovém, tak i hlubinném. To přináší zajímavé příležitosti pro české dodavatele důlní techniky a technologií. 

Poptávka je také po bezpečnostních zařízeních, pneumatických kladivech, výbušninách, převodovkách, výtazích, náhradních dílech pro energetiku, a dokonce i po kompletních malých a středních elektrárnách.

České firmy mohou být dále nápomocny při výstavbách nových letišť, kterých v Peru přibývá z důvodu nedostupnosti místního terénu a to nejen dodávkou malých letadel, ale také bezpečnostní a ochrannou technikou a dalších komponentů. 

V posledních letech se Peruánci začínají zajímat o životní prostředí, které dříve trochu zanedbávali a zde vzniká velký potenciál pro firmy zabývající se životním prostředím a obnovitelnými zdroji. 

Česká Republika má v Peru dobré jméno a to hlavně z dob Československa, kdy jsme zde stavěli uhelné a vodní elektrárny, cukrovary a pivovary. Náš export dosahoval trojnásobku dnešního exportu do Peru. 

Právě začíná doba, kdy se můžeme začít vracet a prosazovat se na peruánském trhu a nabízet naše české zboží a služby. 

Agentura CzechTrade vám bude ráda nápomocna při vašem průniku na Peruánský trh.

Podrobné teritoriální informace o peruánské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Časové pásmo
standardní: GMT -5 hodin

Desatero pro obchodování

PeruPeru
  1. Komunikujte ve španělštině.
    Španělština posune vaše obchodní vztahy na vyšší úroveň více, něž dokonalá angličtina.
  2. Propagační materiály mějte připravené ve španělštině.
    Pro začátek alespoň vložte jednu stránku španělsky s informacemi o vás a vašich výrobcích nebo službách.
  3. Osobní přístup a osobní jednání.
    V Peru je obchod založený na osobních sympatiích, výrobek a obchodní podmínky řeší až ve druhé fázi.
  4. Šaty dělají člověka.
    Vaše prezentace je vizitkou vaší firmy i práce.
  5. Nekritizujte místní poměry!
    Když se vám něco nelíbí, sdělte to diplomaticky. Nemá-li to vliv na váš obchod, raději nezmiňujte vůbec.
  6. Nespěchejte!
    Skutečně platí, že trpělivost růže přináší.
  7. Poznejte peruánskou historii a kulturu, místní to ocení.
  8. Drobné dárky s odkazem na vaši firmu nebo Českou republiku pomáhají navázat s obchodním partnerem emotivní vztah.
  9. Problémy se mají řešit.
    Nabídněte protějšku komplexní řešení jejich situace, včetně alternativ.
  10. Oficiální podpora agentury CzechTrade nebo Zastupitelského úřadu vám v Peru dodá vyšší kredit při jednání s partnerem a zejména se státní správou.