Doporučení pro vstup na peruánský trh za současné situace a aktuální zpravodajství
- V první řadě oslovit zahraniční kancelář (ZK) CzechTrade Lima - představit firmu a produkt. S těmito informacemi začneme pracovat a pomocí placené databáze vyhledáme potencionální obchodní partnery. K vyhledání a sestavení základního long listu od firmy budeme potřebovat HS kódy produktů, které plánujete do Peru dovážet popřípadě kontakty, které jste si vyhledali sami, ale firmy vám nereagují na vaše e-maily.
- Po našem zaslání long listu doporučujeme seznam firmem důkladně projít a určit, jaké firmy by vás zajímali, samozřejmě můžeme oslovit všechny firmy v seznamu. V seznamu se zaměřte na velikost firmy, odbornost a popřípadě i na zkušenosti s exportem. Ideálním partnerem v Latinské Americe bývá střední firma rodinného typu. Tyto firmy vás podpoří s největším nadšením. ZK Lima vám samozřejmě může pomoci se znalostí místního trhu dle specifik vaší firmy, avšak z oborového hlediska je rozhodnutí pouze na vás.
- Po výběru firem ze seznamu a zaslání katalogů v elektronické podobě ve španělštině, začne ZK Lima firmy oslovovat. V první řadě připravíme oslovovací dopis s popisem vaší firmy a produktu a zašleme na vybrané adresy. Následně po uplynutí nějaké doby oslovujeme firmy telefonicky a zjišťujeme zájem o výrobek. Tento krok je ale vzhledem k současnému stavu v zemi velmi složitý, protože v současné době služební telefony nikdo moc nezvedá – jedná se spíše o výjimky. Většina firem momentálně buď nefunguje vůbec anebo pouze v omezeném režimu home office – naštěstí se toto netýká ve větší míře e-mailu.
- Zahraniční kancelář CzechTrade v Limě doporučuje, aby česká firma se zájmem exportovat na peruánský trh využila současné situace a zaměřila se na přípravu vhodných materiálů ve španělském jazyce jako jsou katalogy, prezentace, reference, webové stránky apod. To jsou klíčové věci pro případný budoucí úspěch - dále pak doporučujeme trpělivost.
Aktuální informace o situaci v Peru naleznete na portálu BusinessInfo.cz.
Obecné informace o teritoriu
Peru patří mezi nejrychleji rostoucí ekonomiky v Latinské Americe. Peruánský trh je velmi otevřený a má dohody o volném obchodu se 48 zeměmi světa. Peru disponuje velkým nerostným bohatstvím a tamější trh funguje na velmi liberálním základě. Zhruba 65 procent exportu země tvoří nerostné suroviny a Česká republika má velmi dlouhou tradici v těžebním průmyslu, a to jak v povrchovém, tak i hlubinném. To přináší zajímavé příležitosti pro české dodavatele důlní techniky a technologií.
Poptávka je také po bezpečnostních zařízeních, pneumatických kladivech, výbušninách, převodovkách, výtazích, náhradních dílech pro energetiku, a dokonce i po kompletních malých a středních elektrárnách.
České firmy mohou být dále nápomocny při výstavbách nových letišť, kterých v Peru přibývá z důvodu nedostupnosti místního terénu a to nejen dodávkou malých letadel, ale také bezpečnostní a ochrannou technikou a dalších komponentů.
V posledních letech se Peruánci začínají zajímat o životní prostředí, které dříve trochu zanedbávali a zde vzniká velký potenciál pro firmy zabývající se životním prostředím a obnovitelnými zdroji.
Česká Republika má v Peru dobré jméno a to hlavně z dob Československa, kdy jsme zde stavěli uhelné a vodní elektrárny, cukrovary a pivovary. Náš export dosahoval trojnásobku dnešního exportu do Peru.
Právě začíná doba, kdy se můžeme začít vracet a prosazovat se na peruánském trhu a nabízet naše české zboží a služby.
Agentura CzechTrade vám bude ráda nápomocna při vašem průniku na Peruánský trh.
Podrobné teritoriální informace o peruánské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.
Časové pásmo
standardní: GMT -5 hodin