Polsko

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.

Informace z teritoria

PolskoPolsko

Doporučení pro vstup na polský trh za současné situace a aktuální zpravodajství

  1. Analýza trhu. Na počátku obchodních aktivit v Polsku, by česká firma měla mít základní informace o tom jaká je tržní situace a konkurence v daném segmentu.
  2. Exportní strategie. Je důležité správně identifikovat cílovou skupinu potenciálních odběratelů/zákazníků a vyznačit si cíle jakých chce firma dosáhnout na polském trhu v určitém časovém horizontu. 
  3. Dostatečné prostředky. Úspěch firmy na zahraničním trhu je podmíněn dostatečným množstvím jak finančních, tak lidských zdrojů. Je nutné počítat s vyčleněním zaměstnanců, kteří se budou polskému trhu věnovat, ev. zaměstnáním nových pracovníků, jakož i služebními cestami do Polska, případně i s pozváním polských partnerů do ČR, aby navštívili Vaši společnost. 
  4. Propagační materiály. Je nutné mít kvalitně zpracované propagační materiály o vaší společnosti, nejlépe v polském jazyce. Pro úvodní oslovení je potřeba připravit dopis představující společnost s důrazem na unikátnost produktu s ním se chcete na polském trhu etablovat. To se týká i jiných materiálů, jako např. katalog, ceník, a jiné. Vše by mělo byt přehledné a profesionálně zpracované.
  5. Oslovení potenciálních partnerů. Je vždy lepší kontaktovat firmu telefonicky, než pouze písemnou formou. Polské firmy málokdy reagují na neznámé e-maily. Většina firem v Polsku je schopná komunikovat v anglickém jazyce. Samozřejmě kontakt v polském jazyce a s polskou SIM kartou jsou výhodou.
  6. Reference. V Polsku je kladen důraz na důvěryhodnost obchodních partnerů. Předložte reference o vaší společnosti potenciálním polským partnerům.
  7. Využijte dobrého jména České republiky. Češi platí v Polsku za nejoblíbenější národ, jako jediní podle průzkumu překročili v preferencích hranici 50 procent. Pozvěte své polské partnery do ČR. 

Doporučujeme kontaktovat zahraniční kancelář CzechTrade Polsko. Můžete s námi bezplatně konzultovat vaše exportní zájmy v Polsku. Naši zástupci vám rádi poskytnou pomoc ve vyhledání a oslovení polských obchodních partnerů na míru dle Vašich potřeb. Neváhejte se na nás obrátit.

 

Aktuální informace o situaci v Polsku naleznete na portálu BusinessInfo.cz. 

 

Obecné informace o teritoriu

Polsko, oficiální název Polská republika, polsky Rzeczpospolita Polska, je stát ležící ve střední Evropě s přístupem k Baltskému moři. Hlavním městem je Varšava, dříve Krakov.

V současném Polsku žije 38,43 miliónů obyvatel a řadí se tak co do počtu mezi 8. největší stát Evropy.

Někteří lidé si stále představují Polsko jako zaostalou zemi, to už ale dávno neplatí, stává se z něj moderní a vlivná země. Polská vláda výrazně investuje do své energetické, dopravní a vojenské infrastruktury.

Vzhledem také k rostoucí životní úrovni obyvatel Polské republiky se na našeho souseda zaměřuje stále více českých producentů a stává se tak zajímavou exportní destinací. Za posledních 10 let se hodnota exportu téměř zdvojnásobila.

Podrobné informace o polské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek a investičních příležitostí naleznete na portálu  BussinesInfo.cz.

Desatero pro obchodování

PolskoPolsko
  1. Poláci jsou velcí nadšenci,
    a nebo dokonce nenapravitelní optimisté. Během podnikaní v Polsku je nutné udržet smysl a realismus ale pamatujte, že odhodlání podporuje úspěch.
  2. Poláci mají velmi rádi zasloužené pochvaly a těžko snáší kritiku.
    Nepřehánějte to s komplimenty, Poláci jsou citliví na faleš.
  3. Zvažte počet zástupců na obchodním jednání, 
    příliš velká delegace může být vnímána jako nátlak.
  4. Poláci jsou velmi citliví na historické události, 
    naučte se pár podstatných faktů z historie našich sousedů. Získáte tím úctu svého partnera.
  5. Je důležité, kdo platí za oběd. 
    Netrvejte příliš silně na tom, že budete platit vy. Ale v případě, že jste na setkání zvali vy, nezapomeňte nabídnout takové řešeni.
  6. Poláci rádi pečují o neformální vztahy,
    Často stvrzované konzumací alkoholu. Snažte se nebýt lhostejní k takovým pozváním. Častým tématem hovorů je rodina. Projevte zájem a získáte důvěru svého partnera.
  7. V Polsku je zvláštní důraz kladen na přesnost. 
    Příjezd včas, je výrazem úcty k vašemu partnerovi.
  8. Při větších investicích je důležité udržovat vztahy s místní komunitou. 
    Často roli prostředníka přejímají obce, církev, sbory dobrovolných hasičů apod. Poláci rádi přijímají dary, ale s ohledem na citlivost tématu korupce, by neměly být drahé.
  9. Poláci jsou přesvědčení, že jejich jazyk, je velmi obtížný a pro cizince nedostupný. 
    Naučte se pár základních slov, to vám pomůže prolomit stereotyp a zlepšit vztahy.
  10. Respektujte polské církevní svátky, 
    pro mnoho Poláků jsou zvláště důležitou součástí národní identity.

Nejbližší související akce

Mise na B2B setkání s 265 firmami v oblasti automobilového průmyslu 2023 19. 4. 2023 - 20. 4. 2023 Prezentace firem
Polsko
Opole,
Polsko
Více informací
AEROSPACE DEFENCE MEETING RZESZÓW 2023 10. 5. 2023 - 11. 5. 2023 Veletrh
Polsko
Řešov,
Polsko
Více informací
PLASTPOL 2023 23. 5. 2023 - 25. 5. 2023 Veletrh
Polsko
Kielce, Polsko,
Polsko
Více informací

Články a rozhovory

Polsko Polsko
| 11. 11. 2020