Belgie chystá na podzim 2025 úpravu dopravních předpisů a aktualizované značení po celé zemi. Reforma upřednostňuje účast cyklistů a chodců, stanovuje nová pravidla pro parkování a jízdu na kole a podporuje rozmanitost prostřednictvím genderově neutrálních dopravních značek. Navrhované změny čekají na schválení a plánované zavedení je na podzim 2025.
Reforma řeší 50 let starý předpis, upřednostňuje aktivní účastníky silničního provozu, jako jsou cyklisté a chodci. Federální ministr pro mobilitu Georges Gilkinet zdůrazňuje přizpůsobení se novým zvyklostem a zajištění vyváženého rozdělení veřejného prostoru. Navrhované změny se týkají různých účastníků silničního provozu.
Pro chodce bude při parkování dvoukolových vozidel minimálně 1,5 metru volného průchodu a mezi jedoucími vozidly a chodci bude povinná minimální vzdálenost 1 metr (mimo zastavěné oblasti 1,5 metru).
Reformy povolují cyklistům ve věku do 11 let jízdu na kole po chodníku a nově definují velikost skupin se zvláštními ustanoveními. Cyklisté mohou předjíždět pomalu jedoucí vozidla. Požadavky na vybavení jsou zjednodušeny a standardizovány a cyklisté a elektrokola mohou odbočovat vlevo na určitá červená nebo oranžová světla.
U osobních automobilů se pokuta vztahuje na řidiče i dospělého spolujezdce, pokud není připoután bezpečnostním pásem.
Za snížené viditelnosti je vyžadováno povinné používání světel, včetně dálkových a potkávacích světel.
Pro motocykly bude nově platit dopravní značka C35 (zákaz předjíždění), v dopravních zácpách budou smět používat nouzový pruh a čekají je změny v pravidlech parkování.
Reforma rovněž podporuje rozmanitost a inkluzi díky genderově neutrálním dopravním značkám, zákazu parkování na hmatové dlažbě pro zrakově postižené a symbolům pro nákladní kolo a sdílená vozidla.
Nové předpisy čekají na schválení Státní radou, přičemž jejich zavedení se očekává na podzim roku 2025.
Zpracoval kolektiv pracovníků kanceláře CzechTrade Belgie.
Zdroj: Brusselstimes.com
Tento rozsáhlý a širokospektrý projekt zahrnuje výstavbu čtyř průmyslových linek, a pokryje tak velkou část dodavatelského řetězce pro výrobu elektromobilů.
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.