Nulový emisní limit chce Indonésie splnit do roku 2060. Na této cestě vedle OZE se začíná uplatňovat i bezemisní výroba zeleného vodíku.První krok k produkci zeleného vodíku byl uskutečněn spuštěním prvního provozu výroby vodíku z OZE.
Indonésie učinila významný krok směrem k udržitelné výrobě energie, když spustila svou první továrnu na výrobu ekologického (tedy zeleného) vodíku nedaleko Jakarty. Závod má vyrábět 50 tun zeleného vodíku ročně. Elektrolyzér, srdce provozu, je sycen až 3 MWh elektřiny vyrobené ze solárních panelů.
Ačkoliv kapacita této první továrny na zelený vodík není vysoká (umožní provoz asi 130 osobních vozů během jednoho roku), je tento projekt průlomový právě nízkým příspěvkem k produkovaným emisím.
Jakožto palivo, které při výrobě ani používání neprodukuje emise oxid uhličitého, je zelený vodík považován za klíčový pro snižování emisí v mnoha průmyslových odvětvích, jako jsou ocelářství, výroba cementu i doprava (počítá se i s využitím v lodní dopravě).
Generální ředitel společnosti PLN Darmawan Prasodjo považuje tuto vodíkovou elektrárnu za symbol závazku společnosti k energetické transformaci Indonésie, který nabízí přidanou hodnotu a budoucí obchodní příležitosti. Blízký Singapore již projevil zájem o zelený vodík z Indonésie.
V současné době Indonésie vyrábí 1,75 milionu tun vodíku ročně v drtivé většině z fosilních paliv v podobě tzv. modrého nebo šedého vodíku, jehož produkce je silně neekologická. Vzhledem k vysokému využití vodíku v mnoha dalších odvětvích, by se Indonésie podle ministerstva energetiky mohla stát světovým centrem pro zelený vodík, také geografická poloha země tomu napomáhá.
Indonésie se zavázala k nulovým emisím do roku 2060. Zelený vodík je však hlavním záměrem vedle fotovoltaiky k dosažení ekologických limitů.
Zdroj: www.jakartapost.com
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Indonésie.
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Nevládní organizace Attac navrhuje zavést progresivní daňový model pro zdanění bohatství. Stát tak ročně získá až 22 miliard eur na klíčové investice. Attac upozorňuje na výrazný trend bohatnutí rakouských miliardářů, což vyvolává obavy z narůstající nerovnosti a koncentrace bohatství ve společnosti. Diskuze o zdanění bohatství vyvolává rozporuplné reakce. Někteří vidí v zavedení daně příležitost dosáhnout větší sociální spravedlnosti, zatímco jiní varují před negativními dopady na ekonomiku a zaměstnanost.
V německém závodu Tesly v Grünheide v Braniborsku se každý týden vyrobí 6000 vozidel. V prostorách továrny však již není dostatek místa pro neprodané vozy, a tak jsou tisíce elektromobilů transportovány na bývalé vojenské letiště.
Prezident Emmanuel Macron představil investice neuvěřitelných 15 miliard eur. Směřují do dekarbonizace, rozvoje umělé inteligence a finančního sektoru. Finance podpoří průmyslovou obnovu Francie.