Mezinárodní veletrh Alimentec je vstupní branou pro výrobce nápojů a potravin nejen na kolumbijský trh, ale do celého LATAM regionu.
Alimentec je ideální příležitostí pro prezentaci nejrůznějších produktů související s potravinami, gastronomií, nápojovým průmyslem a pohostinstvím v Andském regionu, Karibiku a Latinské Americe. Minulého ročníku 2023 se zúčastnilo 449 společností z 30 různých zemí v 7 mezinárodních pavilonech. Zhruba 35 % vystavujících byly firmy ze zahraničí. I díky spolupráci s Koelnmesse je Alimentec považován za jednu z nejdůležitějších akcí svého druhu v celé Jižní Americe.
Kolumbie je v regionu považována za jednu z největších potravinových zásobáren. Je sídlem nejdůležitějších center na zpracování potravin. Více než 45 % celkových tržeb v tomto sektoru se soustředuje v hlavním městě Bogotě. Navíc skvělá geografická poloha Kolumbie usnadňuje přístup na širší trh v Jižní Americe.
Naše zahraniční kancelář CzechTrade v Bogotě na tento červen plánuje misi potravinářsky zaměřených firem do Kolumbie, spojenou s účastí právě na veletrhu Alimentec 2024, který se uskuteční v termínu 18. – 21. 6. na bogotském výstavišti Corferias.
Pokud uvažujete o vstupu na kolumbijský trh, přijďte se o něm poradit s ředitelkou naší kolumbijské kanceláře paní Nikolou Hankovou Palinkovou na Meeting Point 2024 na konci února. Získáte zde povědomí nejen o obchodním prostředí v této exotické destinaci, ale i informace o samotném veletrhu. Na konzultace se můžete přihlásit v kalendáři akcí. Budeme se těšit na shledání!
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie.
Na začátku dubna jsme uspořádali teritoriální webinář o Filipínách, který posluchače provedl základními fakty o Filipínách, jejich makroekonomickými údaji, bilancí s Českou republikou a zajímavými fakty o ekonomice a místním trhu. Webinář představil Filipíny z jiného světla, než jako destinace na dovolenou u moře, vodopádů nebo dobývání mnohdy i aktivních vulkánů. Mezivládní delegace s Českou republikou a Evropskou unií ukazují, jak jsou Filipíny pro Evropu zajímavé do budoucnosti.
Člen představenstva společnosti Markus Kaser zdůrazňuje, že Spar nekopíruje žádné značkové výrobky. Spar se v rakouském potravinářském průmyslu zaměřuje na budování vlastních značek, které mu loni vynesly 43 procent tržeb. To odpovídá částce čtyř miliard eur, tedy o dvanáct procent více než v roce 2022.
V roce 2023 se Mexiko umístilo mezi 10 zemí s největším růstem e-commerce. Dalšími zeměmi jsou Indie, Argentina, Filipíny nebo Indonésie.
V této jihoamerické zemi je v různé fázi rozvoje 67 projektů, které souvisejí se zeleným vodíkem. Hlásí organizace H2 Chile, která se zabývá alternativními zdroji elektrické energie a přechodem země na uhlíkově neutrální ekonomiku.