Prodeje korejských automobilek rostou, navzdory pokulhávajícímu podílu na trhu.
Firma Hyundai Motor a její přidružená společnost Kia uvedly, že prodej jejich vozů v Evropě v červenci vzrostl o 5,2 procenta oproti předchozímu roku, k čemuž přispěly silné prodeje jejich SUV a elektrických modelů.
Hyundai a Kia prodaly v červenci v Evropě celkem 96 672 vozů, což je nárůst z 91 922 kusů v loňském roce. Podle Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) se jednalo o 9,5 procenta červencového evropského trhu s osobními vozidly, následovaly za Volkswagen Group s podílem 27,4 procenta a Stellantis s 15,7 procenta. Jejich červencový podíl na trhu ale klesl z 10,5 procenta ve stejném měsíci loňského roku.
Mezi nejprodávanější modely patří SUV Sportage od Kia, SUV Tucson od Hyundai, SUV Kia Niro EV a EV6 a plně elektrické IONIQ 5 a IONIQ 6 Hyundai.
V červenci vzrostly nové registrace elektromobilů na baterie (BEV) v Evropské unii meziročně o 61 procent na 115 971 kusů. Podíl BEV vzrostl na 13,6 procenta z 9,8 procenta. Prodeje vozů Hyundai a Kia BEV v červenci meziročně vyskočily o 33 procent na 13 131 kusů.
Od ledna do července prodaly meziročně tyto dvě jihokorejské automobilky v Evropě 672 015 vozů, což je o 3,6 procenta více. Jejich podíl ale také klesl na 8,8 procenta z 10 procent.
Zpracoval kolektiv pracovníků
zahraniční kanceláře CzechTrade a CzechInvest Jižní Korea.
Zdroj: Yonhap News
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Nevládní organizace Attac navrhuje zavést progresivní daňový model pro zdanění bohatství. Stát tak ročně získá až 22 miliard eur na klíčové investice. Attac upozorňuje na výrazný trend bohatnutí rakouských miliardářů, což vyvolává obavy z narůstající nerovnosti a koncentrace bohatství ve společnosti. Diskuze o zdanění bohatství vyvolává rozporuplné reakce. Někteří vidí v zavedení daně příležitost dosáhnout větší sociální spravedlnosti, zatímco jiní varují před negativními dopady na ekonomiku a zaměstnanost.
V německém závodu Tesly v Grünheide v Braniborsku se každý týden vyrobí 6000 vozidel. V prostorách továrny však již není dostatek místa pro neprodané vozy, a tak jsou tisíce elektromobilů transportovány na bývalé vojenské letiště.
Prezident Emmanuel Macron představil investice neuvěřitelných 15 miliard eur. Směřují do dekarbonizace, rozvoje umělé inteligence a finančního sektoru. Finance podpoří průmyslovou obnovu Francie.