Datum:15.04.2024
Průmyslový obor: Potravinářský průmysl
Teritoriální zaměření:
Španělsko - vlajka Španělsko

Španělské obchody mezi evropskými nejlépe odolávají poklesu prodejů

Španělské supermarkety nejlépe odolávají poklesu objemových prodejů v celé Evropě v důsledku inflace, a zároveň nejvíce rostou z hlediska obratu.

Ve španělském maloobchodu klesají tržby o 0,4 %, což je mnohem méně než pokles o 3,1 % zaznamenaný ve Francii, dále 2,3% pokles v Nizozemsku nebo 1,9% pokles v Německu. 

Španělské supermarkety vygenerovaly vloni tržby 91 miliard eur, což představuje meziroční nárůst o 10,1 %. Růst je tažen především nárůstem cen potravin. V jiných evropských zemích byl růst tržeb nižší. Například ve Velké Británii byl růst o 9,2 %, ve Francii o 8,8 %, v Německu o 7,6 % a v Nizozemsku o 7,1%.

Diskontní obchody zaznamenaly nejvýraznější růst tržeb ve srovnání s jinými formáty, což vedlo k nárůstu jejich podílu na trhu v tomto segmentu. Tržby tedy vzrostly diskontním obchodům o 16,9 %, následovaly hypermarkety se 14,3 % a supermarkety s 13,5 %, které rovněž zvýšily svůj podíl.

Pokud jde o elektronický obchod ve Španělsku, online příjmy vzrostly o 10,1 % se stabilním podílem na trhu 2,6 %. Pozoruhodný je také 1% nárůst frekvence nákupů ve Španělsku, což je procento, které je i přes prudký nárůst cen nižší než u většiny evropských sousedů.


Zpracoval kolektiv pracovníků Zahraniční kanceláře Španělsko.

Zdroj: www.eleconomista.es

Další aktuality