Studie ukazuje rostoucí vliv nízkonákladových platforem Temu a Shein na nákupní chování Rakušanů. I přes obavy z dopadů na životní prostředí a kvalitu zboží většina lidí na těchto webech nakupuje vzhledem k nízkým cenám.
Od 8. do 16. května se rakouské hlavní město promění v epicentrum inovací a podnikatelské kreativity.
Na dvě desítky českých potravinářů a nápojářů představili sousedům v Rakousku svou produkci. Zahraniční kancelář CzechTrade Rakousko zorganizovala v polovině března ve spolupráci s velvyslanectvím ČR ve Vídni a Ministerstvem zemědělství ČR dvoudenní potravinářskou misi k sousedům do Rakouska. Akce se zúčastnilo 24 českých výrobců potravin a nápojů.
Agentura AMA-Marketing představila na veletrhu Biofach v Norimberku nejnovější údaje o spotřebě bio produktů v Rakousku.
Maloobchodní sektor vykázal v roce 2024 solidní růst navzdory přetrvávajícímu hospodářskému poklesu a slabé spotřebitelské dynamice. Rok skončil mírným nárůstem čistých tržeb (bez motorových vozidel a čerpacích stanic) o 2,7 % v nominálním vyjádření a 0,9 % v reálném vyjádření na 77,2 mld. eur, uvedla maloobchodní asociace. Obzvláště dobře se dařilo na konci roku: v prosinci 2024 se tržby z prodeje reálně zvýšily 3,1 %. V listopadu byl zaznamenán reálný nárůst o 2,9 %.
Věřitelé přihlásili do reorganizačního řízení společnosti KTM pohledávky ve výši 2,2 miliardy eur. O reorganizačním plánu budou hlasovat koncem února. Opětovné zahájení výroby je plánováno na 17. března.
Hornorakouská společnost KTM připravuje reorganizaci v rámci samosprávy. I další velké společnosti však musí hledat cesty, jak se vypořádat s nepříznivou ekonomickou situací. Rozsah škrtů je různý: zavírají se závody, ruší se pracovní místa, jinde se vyjednává o slevách na mzdách.
Velkoobchodní ceny byly v září celkově o 3,1 % nižší než v předchozím roce. Zdražilo však mnohé spotřební zboží.