K překonání hranice 20 milionů návštěvníků došlo letos poprvé od roku 2019. Nejvíce jich přicestovalo z Koreje a Tchaj-wanu.
V období mezi lednem až listopadem 2023 přicestovalo do Japonska 22,3 milionu cizinců, a především výsledky za posledních šest měsíců, během kterých byla vždy překonána hranice 2 milionů návštěvníků, jsou srovnatelné s předcovidovými hodnotami.
S ohledem na slabý jen lze očekávat, že Japonsko bude cenově dostupnou a lukrativní destinací i v následujících letech a dle odborníků je pouze otázkou času, kdy dojde k překonání dosavadního rekordu 31,88 milionu návštěvníků z roku 2019. Dle vlády by se tomu mělo stát v roce 2025, mimo jiné i ve spojení s chystanou Světovou výstavou v Ósace, ale například největší japonská cestovní kancelář JTB, že již příští rok přicestuje 33,1 milionu turistů.
Největší počty návštěvníků míří do země v současnosti ze sousední Jižní Koreje a Tchaj-wanu, naopak ve srovnání s předpandemickými hodnotami nadále zaostávají počty čínských turistů, kteří stále mohou ze země vycestovat pouze v rámci organizovaných zájezdů.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Mainichi
V roce 2023 se Mexiko umístilo mezi 10 zemí s největším růstem e-commerce. Dalšími zeměmi jsou Indie, Argentina, Filipíny nebo Indonésie.
V této jihoamerické zemi je v různé fázi rozvoje 67 projektů, které souvisejí se zeleným vodíkem. Hlásí organizace H2 Chile, která se zabývá alternativními zdroji elektrické energie a přechodem země na uhlíkově neutrální ekonomiku.
Zahraniční kancelář CzechTrade Srbsko pro české stavebníky zorganizovala výstavní stánek na veletrhu SEEBBE 2024.
Prezident Dominikánské republiky Luis Abinader prohlásil, že země se stává hlavním a nejdůležitějším logistickým centrem v regionu.