Kolumbie

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.

Informace z teritoria

KolumbieKolumbie

Kolumbie je čtvrtou největší ekonomikou Latinské Ameriky. Kolumbie se navíc v roce 2018 stala 37. členem organizace OECD a v posledních letech začíná naplno využívat svůj potenciál, což se promítá v ekonomickém růstu a také v množství investičních projektů. V roce 2016 ukončila dlouholeté období násilných sporů s guerillou FARC.

Kolumbie je klíčovým partnerem Evropské unie v regionu Latinské Ameriky a největším obchodním partnerem z Andského společenství. Vzájemné vazby jsou silné a stabilní. Země má s EU uzavřenou dohodu o volném obchodu, která umožňuje snadný přístup výrobků na tamní trh, ochranu investic a v neposlední řadě také nediskriminaci českých firem ve veřejných zakázkách.

Obchodní bilance mezi Kolumbií a Českou republikou narůstá, avšak zdaleka nebylo dosaženo potenciálu, který by obchodní výměna mezi těmito ekonomikami mohla mít. Je tedy patrné, že existuje prostor pro rozvoj ekonomických a obchodních aktivit.

Ekonomiku Kolumbie, jako ostatně většiny latinskoamerických zemí, ovlivňuje její povrch a zakládá se především na bohaté zásobě přírodních zdrojů. Klíčovými komoditami pro kolumbijské hospodářství jsou ropa, uhlí, káva a další zemědělské produkty. Velký význam má rovněž textilní průmysl a služby, konkrétně telekomunikace a cestovní ruch.

Příležitosti pro české exportéry na kolumbijském trhu existují například v automobilovém průmyslu. Možnosti zde existují pro osobní a nákladní automobily, ale i součástky a komponenty. Velice významným je těžební a důlní průmysl, což vytváří poptávku po strojích a zařízeních pro vrtání, drcení, nakládaní a další procesy související s těžbou.

Příležitosti pro investice existují v oblasti infrastruktury, jejíž zlepšení patří mezi priority kolumbijské ekonomiky. Nadále je velice atraktivní oblast služeb a inovativních technologií, kupříkladu v oblasti IT či zdravotnictví.

Podrobné teritoriální informace o kolumbijské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Časové pásmo
GMT -5 hodin

Desatero pro obchodování

KolumbieKolumbie
  1. Vše má svůj čas. Jednání o obchodu a jeho dotažení k podpisu smlouvy trvá déle než v Evropě. Obrňte se trpělivostí a budete odměněni úspěchem.
  2. Pomozte s řešením problému. Pokuste se Kolumbijcům pomoci s komplexním řešením problému, předložte svůj návrh a mimochodem se zmiňte, že byste jim mohli dodat potřebné zařízení nebo produkt, který vyrábíte.
  3. Nevyčítejte nedochvilnost. Počítejte s tím, že Kolumbijci málokdy přijdou na schůzku včas, vy však choďte přesně.
  4. Určitě zavolejte. Vždy nejlepší je osobní schůzka. Ale pokud budete odesílat důležitý email, po dvou až třech dnech ještě zavolejte, jestli přišel v pořádku. Kolumbijci totiž milují telefonování.
  5. Nejlepší téma na nezávaznou konverzaci. Nebavte se o počasí, lepší bude fotbal. Kolumbijci ho milují, mají přehled o sestavách národních týmů a dobře se orientují v týmech hrajících evropské poháry. Jiné dobré téma pro nezávaznou konverzaci je rodina.
  6. „Gringo“. Očekávejte, že se o vás často bude mluvit jako o „gringovi“. Jde o označení Američanů i Evropanů, kteří hovoří anglicky a místní jim nerozumí. Nechápejte to špatně, naopak jsou rádi, že vás vidí.
  7. Bez znalosti španělštiny to nepůjde. Ačkoli se mladí snaží učit anglicky, většina Kolumbijců anglicky neumí, často ani vedoucí pracovníci. Je nutné mít propagační materiály, prezentace a weby ve španělštině. Pokud nemluvíte španělsky, zkuste se naučit základy, Kolumbijci to ocení.
  8. Prověřte si předem název výrobku. Ověřte si, jestli název vašeho výrobku ve španělštině není hanlivé či směšné slovo (pokud to tedy není účelem). I známí světoví výrobci museli upravit názvy svých výrobků pro španělsky mluvící země.
  9. Nekritizujte poměry. Pokud se vám něco v Kolumbii nelíbí, sdělte to, ale diplomaticky. Kolumbijci špatně nesou kritiku. Raději pochvalte jejich hezkou přírodu, dobré jídlo, krásné ženy a skvělý fotbal.
  10. Jak exportovat do Kolumbie? Najděte vhodného lokálního distributora. Můžete si také založit vlastní kolumbijskou společnost S.A.S. (Sociedad por acciones simplificada). S vyhledáním místního partnera či se založením firmy vám může pomoci zahraniční kancelář CzechTrade. 

Nejbližší související akce

Jak prorazit na zajímavé trhy LATINSKÉ AMERIKY 18. 6. 2019 Exportní fórum
Česká republika
Zlín
Přihlásit
Smart Export Fórum 2019 19. 6. 2019 Akce s účastí CzechTrade
Česká republika
Praha 8
Více informací
Konzultace s ekon. diplomaty a řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade 26. 6. 2019 - 27. 6. 2019 Akce s účastí CzechTrade
Česká republika
Praha
Více informací
Security Fair Bogota 2019 2. 7. 2019 - 5. 7. 2019 Veletrh
Kolumbie
Bogota,
Kolumbie
Více informací
Expodefensa 2019 2. 12. 2019 - 4. 12. 2019 Veletrh
Kolumbie
Bogota,
Kolumbie
Více informací
EXPODEFENSA 2019 - NOVUMM 2019/041N 2. 12. 2019 - 4. 12. 2019 Veletrh NOVUMM
Kolumbie
Bogota,
Kolumbie
Více informací