Indonésie je obdařena velkými zásobami nerostných surovin, především uhlí a neželezných kovů, které se využívají v technologiích elektromobility a OZE. Zpracovatelský průmysl však nestačí upavit potřebné množství surovin pro domácí spotřebu i export. Snahou vlády je podpořit investice právě do tohoto odvětví.
Zájem státu o rozvoj průmyslu ke zpracování nerostných surovin si podle vládních údajů letos vyžádal investice ve výši 9,53 miliardy dolarů. Finance směřovaly hlavně do výstavby tavíren niklu a mědi, méně investic šlo do petrochemického průmyslu. Indonéský petrochemický průmysl je stále závislý na jiných zemích, pokud jde o suroviny. Investice do výstavby zpracovatelských zařízení dosáhly letos 20 miliard dolarů, což je méně než investice do lesnictví a zemědělství. Abra Talattov, vedoucí Centra pro potraviny, energii a udržitelný rozvoj v Institutu pro rozvoj ekonomiky a financí vysvětlil, že vládní tlak na navazující industrializaci, pokud je aplikován na petrochemický sektor, je brzděn vysokým stupněm rizika ve velkých projektech.
Okolní země mají podle Talattova v tomto odvětví náskok, což znamená, že místní chemičky, které se snaží rozšířit své operace, mohou mít potíže s konkurencí na pro ně nových trzích, a to je důvod, proč tolik petrochemických produktů zaplavilo místní trh. Údaje Indonéského statistického úřadu ukazují, že země je stále závislá na dovozu olefinů, polyetylenu a polypropylenu, tedy materiálů pro střední a navazující petrochemické firmy, aby uspokojila domácí poptávky.
Indonéský trh zaplavují nejen surové petrochemické produkty, ale také finální produkty. Zpracovatelé vyzývají vládu, aby uvalila omezení na dovoz hotových produktů a podpořila místní výrobce.
Rozvoj zpracovatelského průmyslu v Indonésii je prioritním tématem. Země nemá zájem o pouhý vývoz nezpracovaných surovin, ale o export zboží s vyšší přidanou hodnotou. V mnohých odvětvích se to již daří. Celý proces umožňuje i zahraniční investice, především v podobě moderních technologií.
Zdroj: www.jakartapost.com
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře
CzechTrade Indonésie.
Na konci dubna představily francouzský národní dopravce SNCF a společnost Alstom první vlakovou soupravu TGV M. Tento nový vlak slibuje velký úspěch pro francouzský železniční průmysl.
Díky inovativním fotovolatickým systémům poslouží tato budova jako inovativní, energeticky soběstačný komplex. Rakouská firma Fill začala budovu stavět v roce 2023, první fáze má být hotová ještě letos.
Sítě 6G zvýší možnosti interakce robotů, umělé inteligence, autonomní dopravy či vzdálené chirurgie a diagnostiky.
Japonsko se po vzoru EU chystá více zaměřit na monopolní praktiky technologických gigantů.